California, the Musical en School

Hello Dutchies!

Hoe gaat het met jullie daar in Nederland?

Ik wilde weer even met jullie praten over de dingen die ik heb meegemaakt de afgelopen weken. In mijn vorige blog vertelde ik dat ik audities had voor de schoolmusical “Into the Woods”. De audities begonnen op 16 september en wat was ik zenuwachtig. Ik verpestte mijn zangauditie maar ik mocht toch terugkomen voor de acteer auditie. Dit was alleen heel anders dan ik gewend was. Alle mensen die daar waren zaten in een grote ruimte. We werden per groepje geroepen om een tijdelijke rol te krijgen, het door te lezen en dan op te voeren. De zogenaamde ‘cold readings’ als ik het goed heb. Ook dat had naar mijn idee beter gekund maar ach, wat weet ik ervan. Op een of andere manier was ik op de “call back list”beland en mocht ik nog een keer terug komen in ronde 3. Dit ging gelukkig wat beter!

Dit was het weekend dat we naar CaliforniĂ« zouden gaan, waar ik super veel zin in had. De reis ging daarnaast niet zo vlekkeloos. We hebben in totaal twee geannuleerde vluchten gehad, Ă©Ă©n keer vertraging en Ă©Ă©n keer onze vlucht gemist en we waren maar 3 dagen weg. Al deze tegenslagen mochten de pret niet drukken want ik heb het super leuk gehad in San Francisco met mijn host family. Ik heb een nieuw album gemaakt met foto’s zodat jullie die ook kunnen bekijken! We hebben Stanford university en Berkeley university bezocht en ik heb nog nooit zulke grote scholen gezien. Ook zijn we naar Google geweest om daar binnen te kijken en heb ik op een Google fiets gefietst, wat erg leuk was. Als je bij Google werkt kun je op de hele campus gratis eten, gebruik maken van lessen in de dans – en fotostudio en plantjes verbouwen in je eigen tuintje. Mijn host mom had een collega die nu werkt bij Google, daarom wilde hij ons graag een rondleiding geven!

Toen ik terug kwam op zondag van de dagen in San Francisco was het weekend nog lang niet afgelopen. Ik had namelijk om 6 uur nog een One Direction concert op de planning staan. De week daarvoor hadden Erin en ik toevallig nog kaartjes gekregen en konden we nog gaan. We hadden nog best goede plaatsen voor late beslissers. Ik ben eigenlijk geen fan maar ik vond het toch wel leuk om naar het concert gegaan. Ik heb zelfs een t-shirt gekocht, gewoon voor de herinnering.

Toen het weer maandag was begon de nieuwe schoolweek weer. Dit klonk erger dan het was want toen ik toevallig langs het theaterlokaal liep en de “Castlist Into The Woods” zag hangen, bleef ik even kijken. Ik zag namelijk dat mijn naam erop stond en dat ik was gecast voor een van de grotere rollen in de musical, hoe gaaf is dat!! Ik was namelijk niet zo zeker over mijn audities maar blijkbaar ging het goed en heb ik een rol in de schoolmusical!! Super leuk natuurlijk! We beginnen maandag 6 oktober met de repetities en ik kijk ernaar uit! Veel leerlingen die ook een rol hebben zitten bij mijn in theater klas en ken ik al best goed. Het is een super leuke groep en iedereen is erg getalenteerd.

Ook gaat het beter op school. De vakken worden minder moeilijk en ik kan het beter volgen allemaal. Ik vind fotografie echt heel leuk, ook al zijn mijn medestudenten niet zo heel gezellig. Ik krijg wel meer vrienden en er zijn een heleboel mensen die mij ‘ergens van kennen’ of over me gehoord hebben en even komen praten.
Ook blijft het me nog elke dag verbazen hoe “cool” mensen het vinden dat ik uit Nederland kom. Ik ben veranderd van geschiedenis klas en toen een paar leerlingen erachter kwamen dat ik uit Nederland kwam, wilden ze gelijk dat ik in het Nederlands ging praten en wilden ze ook een Nederlander worden. Ja heel erg gek allemaal, ze stellen de gekste vragen. Wel heel erg leuk want ik vind het leuk om over ons kleine landje te praten tegen de Amerikanen hier, ik blijf hun reacties grappig vinden.

Dit weekend was rustig en op zaterdag heb ik vooral huiswerk gemaakt. Zondag moest mijn hostmom ergens heen en greep ik mijn kans om even naar het winkelcentrum te gaan. Het is namelijk erg lastig voor mij om ergens heen te gaan, het hele gezin hier werkt heel veel waardoor ik veel alleen thuis ben. Ik kan zelf nergens heen omdat ik geen auto of fiets heb en moet dus maar zien wanneer ik kan gaan. Zondag was dat dus gelukt en heb ik wat Amerikaanse spullen gekocht om op te sturen naar thuis.

Als je trouwens een mailtje wil krijgen wanneer ik een nieuw verhaal of nieuwe foto’s op mijn blog zet moet je even je e-mail adres achterlaten op de rechterkolom van deze website!

Deze blog is weer lang geworden en ik ben wel weer klaar met praten voor deze keer!
Heel erg bedankt voor de lieve reacties die jullie steeds achterlaten!
Ik vind het echt super leuk om ze te lezen! :)

Ik spreek jullie weer in de volgende blog!

Liefs,
Tara

Reacties

Reacties

Henk van Leeuwen

Hallo Tara,

Goed om te lezen dat het je goed gaat en dat je een rol heb gekregen in de musical. Je doet dingen die je leuk vindt, ga zo door! Ook een klein berichtje hier uit Kesteren.....ik heb 2x verloren van je vader met tennis, maar het was wel super gezellig ;-) Ennuh, ik kijk alweer uit naar een nieuw verhaal van jou, hartstikke leuk om jou avontuur daar in Amerika te lezen!

Frederike

Hoi Tara,
Wat leuk om je verhalen te lezen en super dat het zo goed met je gaat!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet van al je mooie en bijzondere momenten.
Hier gaat alles zo zijn gangetje. Ook al is het hier ondertussen herfst geworden en nog maar 14 graden. Heerlijk om te bedenken dat het bij jou 27 graden is en je gewoon in een t shirt kan lopen. Met Wouter en Carlo gaat alles goed, 1 dag in de week naar school en verder in de auto`s. Julian heeft een week stage gelopen op een cruiseschip en heeft het daar erg naar zijn zin gehad. We hebben hem zaterdag 11 Okt. naar Arnhem gebracht en zaterdag 18 Okt. weer opgehaald. Hij is van Arnhem naar Dordrecht, Antwerpen, Gent, Terneuzen, Middelburg, Schoonhoven, Culemborg en weer naar Arnhem gevaren. Hij heeft van alles en nog wat aan boord gedaan o.a. restaurant, keuken, matroos, bar, kapitein en excursies. Hij heeft het heel goed naar zijn zin gehad en was een hele leuke belevenis. Hij had een eigen hut en veel ervaring opgedaan. Zo is dat van Julian maar een week, laat staan wat jij allemaal meemaakt in al die tijd. Tara geniet er lekker van en stuur ons maar van die mooie fotoÂŽs en verhalen. Leuk om te lezen dat je zoveel meemaakt. Heel veel liefs en dikke kus Oom Hans, Tante Frederike, Wouter, Carlo, Julian, Diederik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active