Veranderingen | Christmas Break

Hallo allemaal! Gelukkig Nieuw Jaar!

Ik leef nog hoor, maak je geen zorgen! Het spijt me heel erg dat ik zo lang geen blog meer heb geschreven en jullie mogen best wel even boos op me worden haha! Er is namelijk wel een rede voor want er is best veel gebeurd de afgelopen tijd. Hierdoor was het moeilijk om een blog te schrijven omdat de situatie per dag kon veranderen.

Ik heb het nooit echt op mijn blog aangegeven maar ongeveer al de hele tijd dat ik hier ben heb ik problemen gehad met mijn gastgezin en ben ik er na vele gesprekken samen met Ayusa achtergekomen dat deze niet meer op te lossen waren. Op 31 oktober ben ik dan ook bij mijn gast gezin weg gegaan omdat ik er echt niet langer meer kon blijven. Omdat er nog geen ander gastgezin gevonden was heb ik toen 3 weken bij mijn CR aan de andere kant van San Antonio moeten wonen. Ik kon niet naar school en ik miste mijn vrienden heel erg maar ik wist dat het beter was dan bij het oude gezin blijven wonen. In die 3 weken heb ik dan ook alles op alles gezet om een nieuw gast gezin te vinden dat in mijn schooldistrict woonde, want anders zou ik zomaar naar de andere kant van Amerika gestuurd kunnen worden. Na twee weken had ik eindelijk een gastgezin gevonden en kon ik een week daarna, 1 dag voor thanksgiving break, naar mijn nieuwe gastgezin verhuizen. Het nieuwe gezin bestaat uit Moeder Nicole, vader James, zusjes Catherine en Juliette en hond Angus. Ik kende Catherine al van de theatre class van school dus het was gelijk heel gezellig in het nieuwe gastgezin. Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik bij een familie woon en ik ben blij dat zij mij in huis hebben genomen.

Ik ben nu al ongeveer 3 weken terug op school en ondanks dat ik merk dat ik heel veel gemist heb, (ongeveer een maand) ben ik super blij dat ik weer terug ben. De eerste dag terug op school kan ik nog heel goed herinneren. Iedereen was zo verbaast dat ik weer terug was op school en dat was heel leuk om te zien. Nu alles weer goed gaat begin ik die vervelende eerste drie maanden langzaam te vergeten. In die tijd merk je hoe veel je familie en vrienden eigenlijk mist en dat het niet niks is om zover van iedereen vandaan te zijn. Ik ben daarom mijn lieve vriendinnen en familie heel dankbaar dat ze me hebben geholpen en tegen me hebben gezegd dat het echt wel goed komt! Ik heb nu in ieder geval nog 6 hele maanden over!

De eerste week dat ik bij mijn nieuwe gezin was, was het op donderdag meteen Thanksgiving! Ik heb nog ooit zoveel eten bij elkaar gezien, het was echt niet normaal. Het was een heel gezellige avond en ik heb meteen de hele familie van mijn gast gezin ontmoet. De rest van de week hadden we ook vrij want het was thanksgiving break. In die week heb ik vooral heel veel met vrienden afgesproken want die had ik natuurlijk een tijd niet gezien.

Er zijn nu inmiddels al bijna 4 weken school voorbij en is het nu Christmas Break. De vakantie begon al goed met Senior Party. Mensen hadden me verteld dat het een groot feest zou worden tot laat en dat het anders was dan alle andere feestjes maar toen ik daar aankwam moest ik toch wel even lachen. Het was namelijk al om 12 uur afgelopen en het enige wat je kon drinken was water en limonade. Het is namelijk zo dat alle senior meisjes vanaf het begin van het schooljaar bezig zijn met de voorbereidingen van dit gekke feest om te zorgen dat dit het feest der feesten is.

Vorige week was het kerst en op kerst avond heb ik samen met mijn gastmoeder eten gemaakt voor de familie en het was erg gezellig om iedereen weer te zien. De volgende dag was het Christmas Day en mochten de cadeaus uitgepakt worden. De stapel met cadeaus was zo hoog dat je de kerstboom bijna niet meer kon zien. Nee hoor maar het was wel overdreven. Ik vier in Nederland meer Sinterklaas dus dit was wel nieuw voor mij. Ondanks dat ik pas zo kort bij dit gezin woon, heb ik ook erg veel leuke dingen gekregen. De rest van de vakantie heb ik niet zo veel gedaan. Gewoon met vriendinnen afgesproken en afgelopen woensdag New Year’s Eve gevierd wat ook erg gezellig was.

Ik heb ook al maanden vrij weining aan sport gedaan en ik vond dat daar iets aan moest veranderen. Ik heb aan mijn counselor gevraagd of ik misschien een sport kon doen en ik dacht dat voetbal wel iets voor mij was. Mijn vader was vroeger voetballer dus er moet vast wel iets in de genen zitten dat ik het ook goed kan, dus ben ik met de coach gaan praten en hij heeft me verteld dat ik bij het team mag! Helemaal leuk natuurlijk. Van al dat Amerikaanse eten ga je na een tijdje toch wel even nadenken of het een slim idee is om op een sport te gaan! Na Christmas break mag ik tryouts doen en dan kijken we in welk team ik kom. Het word een hele drukke tijd maar ik kan niet wachten op alle nieuwe leuke dingen die er aan komen.

Ook ga ik jullie beloven meer blogs te schrijven want ik schaam me best wel dat ik mijn blog zo heb verwaarloost!

Ik hoop dat jullie een fijne kerst en een leuke jaarwisseling hebben gehad en bedankt voor alle lieve berichtjes de afgelopen tijd!

Tot snel in mijn volgende blog!

liefs,

Tara

Reacties

Reacties

Henk van Leeuwen

Hallo Tara,

erg leuk weer om je blog te lezen! Van mij hoef je je niet te schamen hoor! Als ik lees wat je allemaal hebt meegemaakt dan is dat niet niks, dan heb je op dat moment wel iets anders aan je hoofd om een blog te schrijven! Maar goed om te lezen dat je nu wel op de juiste plaats zit, ik hoop dan ook dat je daar gezellig je 6 maanden uit kan zitten. (Als ik het zo lees moet dat denk ik geen probleem zijn ;-)) Ik ben erg benieuwd hoe je try outs gaan, maar dat hoop ik dan wel te lezen in je volgende blog. Goed van je dat je toch een sport gaat beoefenen, in jouw geval voetbal. Ze zoeken bij Ajax nog een goede spits, dus wie weet, hihihihi (Dan heb je toch een keer je vader verslagen, toch?! Hoe gaat het trouwens met jou als GLEE actrice in de musical...ik heb daar niks meer over gelezen of is dat gestopt? Nou, groetjes hier vanuit Nederland en nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan!!!!

Laura

Gelukkig is alles nog goed gekomen! Ook zonder pepernoten haha. Geniet nog van je tijd.x

Fam, du Croix

Hoi Tara,

Wat een verhaal, zo zie je maar weer de aanhouder wint. Je doet het goed, "enjoy your time"voor je het weet is het voorbij en ben je weer thuis.

Gr. Fam du Croix

jan van belzen

Hoi Tara,

Aller eerst een gelukkig nieuw jaar en de aller beste wensen voor 2015. Zoals je misschien al weet heb ik weer contact met papa. Hij heeft mij gebeld en hij is inmiddels al 2 keer bij ons geweest. Er is veel gepasseerd de laatste 4 jaar en dat kun je niet meer inhalen. We kunnen wel ons best doen om er nog wat van te maken in de komende jaren. Hoop dat je hierin misschien een bijdrage wil leveren. Ik hoorde dat je een moeilijke tijd achter de rug hebt in Amerika, maar dat het nu allemaal weer beter gaat. Daar ben ik blij om voor je. Ben trots op je dat je je Havo gehaald hebt, mij is het helaas niet gelukt. Doe je best en Keep your head up! Als je weer in Nederland bent moet je maar eens langs komen kijken naar je kleine neefje Jan want je bent tenslotte wel zijn tante.... Greetzs je broer Jan

Janny Den Hartog

Hoi Tara,

Ben blij dat het zo goed met je gaat, veel plezier nog de komende maanden. xx

Frederike

Hi Tara.

De beste wensen voor 2015!!!!! XXX
Je kan altijd wel achterom kijken en in dit geval een niet zo"n leuke tijd voor jou in Amerika in 2014 heeeeeel erg jammernatuurlijk, maar je hebt dit gelukkig goed opgelost. Knap van je hoor., maar we kunnen niet vooruit kijken, maar we hopen dat je helemaal op je plaats zit in je nieuwe gastgezin en daar uiteraard nog een super leuke tijd zal hebben in 2015.
Gefeliciteerd met je neefje Jan. wel heel leuk, Jan, Jan en Jan.
Hier gaat alles prima!!!!, met je 4 neven ook!!!
Wij wensen jou ook alle goeds toe in Amerika zowel op school als daarbuiten. Geniet er lekker van!!!
Heel veel liefs en groetjes Oom Hans, Tante Frederike, Wouter, Carlo, Julian en Diederik

Daphne

Heeee Taaar!
Echt superleuk om dit allemaal te lezen en om foto's te zien! Ik mis je echt wel hoor, in het koude Nederland. Als je terug komt moeten we heeeel veel bijpraten :)
Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active