Een maand in Amerika!

Hoi allemaal!

Ik ben al een maand in Amerika! Wat gaat de tijd snel! Sinds mijn vorige verhaal heb ik heel veel nieuwe en leuke dingen gedaan! 25 augustus begon school. Ik was super nerveus voor de eerste schooldag want wat is de school groot! Ondanks dat ben ik maar 1 keer verdwaald! De eerste dag op school was interessant, dat is het beste woord om het te omschrijven. Sommige leraren vonden het erg leuk dat ik uit een ander land kwam en anderen interesseerde het niet zoveel. Hetzelfde was het met de leerlingen, sommigen hadden veel vragen(soms teveel) en anderen begrepen niet echt precies wat ik kwam doen. Het niveau op mijn school ligt best wel hoog en dat is soms best wel lastig. Ik heb daarom ook wat klassen gewisseld. Eerder zat ik in 4 AP klassen(een klas op college niveau) en dat was een beetje te veel van het goede en heb ik English AP gewisseld voor gewoon Engels. De rest van de week was gewoon een beetje de vakken introduceren.

Gelijk na de eerste schoolweek had ik een super druk weekend. Het was laborweekend en dat betekend dat we maandag ook vrij waren! Zaterdag had ik de Ayusa introductiedag met alle andere Ayusa studenten in San Antonio! We moesten alle regeltjes nog een keer aanhoren en er werd een tekening van ons gemaakt. Het was super gezellig op de introductiedag en heb Anne weer gezien, we kwamen er op Schiphol achter dat we in dezelfde stad waren geplaatst en het was super gezellig tijdens de New York oriëntatie. Die maandag gingen Anne en ik ook winkelen in de North Star mall hier in San Antonio. Een heel groot winkelcentrum met super leuke winkels.

De tweede week van school ging beter, ik maakte meer vrienden en begreep meer van de lessen. In deze week was op vrijdag ook de eerste football game van het seizoen, en dat ging niet zomaar voorbij! De hele dag liepen alle cheerleaders met hun kostuums door school en iedereen had buttons met hun favoriete football speler. Deze sport is groot hier in de USA en vooral in Texas. Ik ben ook naar de game geweest maar niet om te kijken, nee ik werd gelijk aan het werk gezet. Ik ging namelijk samen met Ellery football programs verkopen op de tribune van het football stadion. Het was super warm maar ik had het heel erg naar mijn zin! "Programs, 5 dollars! Buy your program!" Ja het was leuk. Ook had ik me ingeschreven voor de musical "The Music Man" en in die week zouden de audities zijn. Uiteindelijk gingen deze ineens niet door. Niet dat ik dat erg vond want de musical was nou niet echt heel leuk. De musicalcrew heeft nu voor een andere musical gekozen waar ik wel enthousiast over ben, namelijk " Into The Woods". Het is een musical waar 4 sprookjes in samen komen en dat ziet er veel leuker uit. Dinsdag 16 september heb ik daarvoor audities. Aan het eind van deze week gingen we een kleine roadtrip maken naar New Orleans, Louisiana. We gingen met de auto en dat duurde ongeveer 9 uur. We gingen daarheen omdat mijn hostzusje volgend jaar gaat studeren en ze gaat nu kijken naar welke college ze wil gaan. We hebben een rondleiding gekregen over de campus en hebben daarna een historische tour gemaakt met een bus door New Orleans. Gelijk daarna zijn we weer terug gegaan en begon onze 9 uur lang durende reis naar huis.

Afgelopen week is niet zoveel gebeurd. Ik ben vooral druk met theater op school want ik heb twee verschillende theaterklassen nu. Ik wilde mijn rooster veranderen maar dit was eigenlijk de enige optie voor dat uur. Ik heb er eigenlijk helemaal geen probleem mee, want ik hou van theater! Deze week waren ook audities voor een ander toneelstuk wat de gevorderde theaterklas produceert waar ik sinds kort ook deel van uitmaak. Het is een veel kleiner stuk dan de musical maar het is super gezellig en ik heb een leuke rol. Deze week ben ik ook nog naar de film geweest met een paar vriendinnen en hebben we daarna gegeten bij Jim's, een soort ontbijtrestaurant wat altijd open is?! En dat was een beetje mijn week.

Volgende week donderdag ga ik al naar San Francisco, Californië om nog een paar universiteiten te bezoeken en de stad te bekijken! Ook krijgen we een rondleiding door het worldfamous Google gebouw wat ook daar in de buurt is. Kortom volgende week wordt weer super leuk!

Ik besef nu dat dit wel een heel lang verhaal is geworden en ik zal in het vervolg proberen vaker te uploaden om te voorkomen dat het misschien saai wordt.

Oh bijna vergeten.. Ik heb een nieuw Amerikaans telefoon nummer, mocht je die willen, dan moet je het even zeggen en dan zal ik het geven!

Tot de volgende keer!

Liefs, Tara

Reacties

Reacties

ella

Heei tara! Zo te zien ben je al bijna een echte amerikaan;) nog heelveel plezier en de verhalen zijn niet te kort hoor! Havee funn x

Betty

Hoi Tara, wat een leuk verhaal. Je maakt zoveel mee je komt tijd te kort!! xx

Inge

Klinkt het super leuk! Veel plezier, geniet van deze mooie kans!

Laura

Leuk die verhalen, blijven posten!

Romy

Wat doe jij allemaal leuke dingen daar in Amerika! Ik ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt! Heel leuk om dat allemaal te lezen!

Yvonne

Taaar, echt geen saai verhaal hoor. Heel leuk om te lezen hoe het daar allemaal is! Enjoy xxxxx

Geurtje

Super om te lezen!!! En ....echt niet te lang hoor.
Maar .... welke rol speel je?

Henk van Leeuwen

Super leuk om je avonturen te kunnen lezen. Als ik het zo allemaal lees begin je een Glee actrice te worden, super leuk voor je! Veel plezier in L.A.

Tessa

ohhh wat gaaf dat je naar al die plaatsen gaat! Jaloers! En echt leuk dat je ook in de theaterklas zit! Succes met je audities girliegirl!!

Alexandra van Zanten

Hoi Tara, klinkt allemaal erg leuk. Deze ervaring zal je altijd bij blijven. Super dat je dit doet. X

José Verkaik-Koolen

Leuk zo'n maand Amerika. Ik denk ook leuk voor mijn dochter na haar Havo examen. Waar kun je je voor dit avontuur aanmelden? Hoor graag van je.
Jose.verkaik@planet.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active